[Csaladtortenet 2] Katonák / népfelkelők

Kurucsai Pál kurucsai at gmail.com
2014. Nov. 20., Cs, 12:49:53 CET

Kedves István!

Talán ez a részlet választ ad a kérdéseidre:

A véderő harmadik lépcsőjét a magyar királyi, illetve császári királyi
népfelkelés alkotta. Eredetileg csak háború esetén kellett volna
megalakulnia, hogy az első vonalban harcolók pótlását szolgálja. A
népfelkelésnek kezdetben még rendszeres nyilvántartása sem volt.
*A tartalékos időszak leteltével* a hadkötelesek átkerültek a népfölkelő
korosztályba, amit életkor szerint két részre osztották. A 38 év alattiak
az első osztályba tartoztak, a 39–50, majd 55 év közöttiek pedig a
másodikba. A népfölkelő egységekhez azoknak a hadköteleseknek kellett
bevonulniuk, akiket nem osztottak be sem a közös hadsereghez, sem a
honvédséghez.

Üdv,
Pali

2014. november 20. 12:37 "István (Stephan) de Rakovszky" írta, <