[Csaladtortenet 2] mióta is dr. az ügyvéd?

"István (Stephan) de Rakovszky" r.istvan.moegling at rakovszky.eu
2014. Nov. 20., Cs, 18:17:02 CET

Kedves Tamás!
Egy nagyon érdekes kérdést vetettél fel.
Ugyanis ammellett, hogy mióta volt jogi / államtudományi doktorátus, az is
fontos, hogy mióta van szokásban a cím használata.
Ugyanis sokan nem akarhattak (derogált volna) ha azt hinnékróla, hogy
orvos-doktor.
Apámnak és ikertestvérének államtudományi doktorátusa volt és használták is a
Dr. titulust.
Nagyapámról nem tudom, hogy az ő korában volt-e már ilyen doktorátus. Annyit
tudok, hogy jogot végzatt és már 20 évas korától publikált  tanulmányokat a MTA
Jogtudományi közleményeiben. Tehát  jóval magasabb képesítése lehetett mint egy
mezei ügyvédnek. De sehol sem láttam, hogy használta volna a Dr.-t, pedig
országgyűlési képviselő, majd az Álami Számvevőszék elnöke volt. Ma ilyen
pozicióban mindenképp használnák a Dt.-t. Akkor másféle szelek fújtak.
De Angliában sem szokás az hogy orvosokon és egyetemi tanárokon, tudományos
kutatókon kívül használnák, feltüntetnék a doktorátust.
Üdv.
István