[Csaladtortenet 2] Tatabánya és elődközségeinek / köztük Bánhida / polgári anyakönyvi adatai

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Nov. 21., P, 11:16:34 CET

Kedves Listatársak!

Már többször írtam a listán arról, hogy a tárgyban szereplő anyakönyvi
adatok a városi levéltárban találhatóak. Sajnos a mormonok által
bonyolított fényképezésből kimaradtak, mivel a fényképezés idejében már nem
a megyei levéltárban őrizték őket.

Úgy néz ki, hogy most, a jogszabályi előírások változása után, az 1895.
utáni adatokat csak az kutathatja, aki hivatalos igazolással rendelkezik
arról, hogy egyenesági hozzátartozójáról van szó.

A levéltár a egyházi és polgári anyakönyvek adatait számítógépre
vitette,így az egyes családok adatai könnyen kereshetőek, kivéve az 1895.
utáni adatokat, mert azokat a levéltár munkatársai adatvédelmi okokból a
kutató elől kitakarják.

Kár! Tatabánya a háború után fejlődött nagy várossá, de a bánya nyitása
után már a háború előtt is sokan érkeztek a városba. Gyakorlatilag
Tatabánya helység is a múlt század elején vált önálló közigazgatási
egységgé. A háború után Tatabánya részévé váltak az elődközségek is / Alsó,
Felsőgalla, Bánhida /. Anyakönyvi adatai azonban gyakorlatilag nem, illetve
csak külön, hivatalos  igazolás alapján kutathatóak. No komment!

A levéltár munkatársától hallottam olyan nem hivatalos információt is, hogy
a jövő év során országosan lehetővé válik az egyházi anyakönyvek
mikrofilmjeinek kutatása az interneten is, miután fizetőssé teszik azt.
Hallott már más valaki is hasonló információt?
Ha ez igaz, lesz itt konkurencia  /egyházi levéltárak, mint olvastam Váci
Egyházmegye is elkezdte a digitalizálást, Nemzeti Levéltár, stb. /.

Örüljünk, vagy ne?

Üdv.
A Éva