[Csaladtortenet 2] a nemesi címek adományozásáról

HalmyPeter halmy.peter at chello.hu
2014. Nov. 30., V, 17:50:22 CET

Miután a nemesek adómentességet élveztek, a fiscus ellenőrizte őket,hiszen
az ő érdeke meg az volt,hogy minél több adót szedjen be. Ezek voltak a
nemesi összeírások (conscriptiones )
con = össze scribo scribere -írni. Akit gyanúsnak tartottak
nemességigazolásnak vetették alá,ez gyakran perré fajult. A kancellária
(helytartótanácsi levéltár )  anyagaiban vannak ezek az iratok.

Abból sokat meg lehet tudni a nemesség valódiságáról. Családkutatóknak
mindenképpen érdekes infókat tartalmaz,sőt sok nemeslevél másolata be van
csatolva .  Ha az eredeti elveszett,itt meglehet.

Üdv

Péter