[Csaladtortenet 2] kocsifényező

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2014. Okt. 5., V, 19:36:40 CEST

Kedves Demeczky Úr! ez nem egészen így van. A régi világban kóklerek ugyan
voltak, de a kocsifényezés szakma, bizalmi kérdés volt. Referencia kellett
ahhoz, hogy valaki egy iparos embert megbizzon, és ez nem csak a
kocsifényező szakmára volt igaz. Hamar éhkoppra jutott, aki slendrián munkát
végzett. A régi mesterek nem adták nevüket silány, munkához, egy ilyen
mesterhez tanoncnak bekerülni, ott vizsgát tenni életre szóló egzisztenciát
jelentett. Mai világunkban tapasztalhatjuk hogy züllesztették le a tisztes
ipart.
Ami a festett, rjzolt képeslapokat, illusztrációkat illeti, hát arra ugyanez
igaz: voltak komoly műtermek, komoly felszereléssel, belső installációval,
és voltak vásári "fotográfusok" egy állvánnyal és egy valamilyen masinával.
Ezek a szegény emberek cégjelzés nélküli vásári "Visit Portrait" képei
voltak, ahogy a piacok szegényes parasztszekerei is, amelyek egy más
katagóriát képeztek, s nem összekeverendők.