[Csaladtortenet 2] kérés

Eva Koltai ekoltai at yahoo.com
2014. Okt. 7., K, 20:26:08 CEST

Kedves Ágnes,

a VIII. kerületben néhány évig a kórházi és otthoni születéseket külön-külön anyakönyvben vezették. 1907-ben is párhuzamosan két születési anyakönyv volt, egyikben vannak az otthoni, a másikban a kórházi születések. A leányanyák abban az időben a VIII. kerület kórházaiban szültek. A Familysearch adatbázisban hol az egyik típusú, hol a másik típusú anyakönyv van az interneten.

A BFL-ben viszont már nem adják ki a születési anyakönyveket egyáltalán, csak kutatóknak.
(Elnézést, még egy apróság, Brody az Gácsország, de ennek nincs jelentősége az ügy szempontjából.)

Üdv. Koltai Éva

07.10.2014 16:10 keltezéssel, Dr. Szegõ Ágnes írta:
> Kedves Listatagok!Egy ismerősöm kér segítséget a saját családfa kutatásában."Az édesanyám apjának van egy anyakönyvi kivonata... amit úgy elsőre nem találtam meg az interneten fellelhető anyakönyvekben.Maksymczuk Anna az
 édesanyám. Maksymczuk József volt az édesapja akinek meg van (?) , az anyakönyvi kivonata. Maksymczuk József 1907 január 18 -án született Budapest VIII. kerületében, az ő édesanyját is Maksymczuk Annának hívták, Maksymczuk Anna osztrák állampolgár, a szászországi Brody községben született. Ezt az anyakönyvi kivonatot a Budapesti VIII Anyakönyvi kerület adta ki 1955 szept 10 -én. Nem értem, hogy miért nincs meg az adott számon.az adott kerületi anyakönyvben.. "Tud valaki segíteni? Szeretne a hölgy továbbkutatni, de nem tudja, merre menjen. Egy másik anyakönyvi kivonat szerint a Maksymczuk család görög katolikus volt.üdvözlettel:Szegő Ágnes