[Csaladtortenet 2] írás-olvasás

gyerika at freestart.hu gyerika at freestart.hu
2014. Okt. 25., Szo, 19:55:40 CEST

Köszönöm!
Tulajdonképpen én is hasonlóan gondoltam, csak vhogy olyan nehéz elképzelni. Mégha ma is akad írástudatlan.
Amúgy a kérdést az indukálta bennem, hogy az összeírásban érintett írni-olvasni tudó családfő uradalmi ispán, gazdatiszt volt a 19. sz. közepén a felvidéki Tótmegyerben lévő Károlyi birtokon, amiről pedig ezt olvastam Vári András
AZ AGRÁRÉRTELMISÉG HELYZETE A 19. SZÁZAD ELSÕ FELÉBEN c. írásában:
"...Általános volt a latintudás, amit középiskolában szereztek meg. A Károlyi-birtokokon azon 161 tiszt közül, akinek megmaradtak a személyi adatai, 150 biztosan tudott latinul, és mindössze négyen voltak, akik nem tudtak."

Erika