[Csaladtortenet 2] Régi kérdéseim

vvecse oprisg at gmail.com
2015. Aug. 3., H, 16:57:30 CEST

TLista!

Összeszedtem pár korábbi kérdésemet, amire eddig nem érkezett válasz. Hátha
most.
Köszönöm

1.

Kutatja esetleg valaki Medgyasszay Evelin
(Hegedűs Gyuláné), a Vígszínház egykori tagjának
családját? (1861, Székesfehérvár-1897, Bp.)

2.
A radixref adatbázisában szerepel egy adat
Gulácsy Endréné, özv. őrmezei Kispest
Két világháború közti korszak Szem. története1 bekezdés
Ha valakinek van hozzáférése megosztaná a tartalmát,
vagy legalább a forrást meg tudná nevezni?
Okom van feltételezni, hogy az illető
(szül. Gabányi Ilona) Gulácsy Irén írónő édesanyja.
Ha bármilyen forrásból meg tudná ezt erősíteni vagy
cáfolni, azt is köszönöm.

3.
Egy halálozást keresek Szentesen, valamikor 1952 után.
 (Antal Erzsébet ny.tanárnő)
Kutat esetleg valaki ezekből az évekből?

4.
Sándorné Nagy Margit olimpikon családjának elérhetőségét
 keresem.
Sajnos sem volt iskolatársai, sem kortárs sportolók
nem tudtak (eddig) segíteni.
Ha valakinek van bármilyen ötlete, kérem írjon!

5.
Egyik felmenőm halotti bejegyzésében a neve mellett
'captivus' szerepel (1788).
Szerény tudásom szerint ez foglyot, rabot jelent.
Van -e esetleg más jelentése is, foglalkozás/társadalmi
helyzet vonatkozásában?

6.
Kedves "gótul tudó" LTársak!

A mellékelt levelek közül az alsó olvasásában
(a Fogarassy családnak címzett levél) kérnék segítséget.
Alapvetően tudom, hogy F. Gábor gyalogezredbeli katona
I. vh-s haláláról értesíti a tábori lelkész a
családot, de jó lenne tudni a halál körülményeit is.
A felső levelet csak azért szkenneltem be, mert uattól
a személytől származik, hátha segíti a
vállalkozó kedvűt az íráskép a megfejtésben.
http://levlista.theka.hu/pipermail/csaladtortenet/attachments/20141124/8f9a3c7b/FG.jpg

7.
Van tapasztalatotok, hogy a vármegyei levéltárak 1850
előtti anyagában az Árvaügyek/Orphanalia c.
irategyüttes tartalmazott e jobbágyokkal
kapcsolatos ügyeket vagy csak nemesi/polgári árvákat?

8.
T. Lista! Különösen németül tudók és vasutas
egyenruhában jártasok!
1. Kérlek Segítsetek az OprisGábor nevű fájl
Zugewachsen rovata szövegének,
ill. az OprisGábor1 fájl kézírásos feljegyzésének
olvasásában ill. értelmezésében.
2. Vajon milyen vasutas egyenruhában van az autónak
támaszkodó, cigarettázó úriember?

http://levlista.theka.hu/pipermail/csaladtortenet/attachments/20130508/077e175c/beolvass011.jpg

http://levlista.theka.hu/pipermail/csaladtortenet/attachments/20130508/077e175c/OprisGbor.jpg

http://levlista.theka.hu/pipermail/csaladtortenet/attachments/20130508/077e175c/OprisGbor1.jpg