[Csaladtortenet 2] Fekete-tenger környéki település

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2015. Aug. 7., P, 14:16:44 CEST

Kedves András!

Az orosz google-map nem reagál semmi hasonló névre a Fekete tenger mellett.

Nekem leginkább a szelstroj szó jut at eszembe, ami falusi jellegű
építkezés/falu jelentésű. Van is ilyen megnevezés a térképen, de nem a
tengernél (nagyobb város városrészének neveként).
Talán a bácsit építőbrigádban foglalkoztatták és amiről szó volt, az nem
név, hanem jelző lehetett... Esetleg a szövegkörnyezet segít (mit
látott/hallott még az utazás során.

A másik szó: szesztra (testvér/nővér/apáca), aminek a ragozott alakjában
felbukkan a szesztroje alak. (lehet valami testvérváros?...) Létezik néhány
hely, amelyik leánynévvel együtt említi ezt a szót, de azok sem a tengernél.

Üdv. Judit