[Csaladtortenet 2] ismeretlen helynevek

Ábel András abelandras at gmail.com
2015. Dec. 2., Sze, 22:24:08 CET

Kedves Listatársak!

Egyik ismerősöm málenkij robotos visszaemlékezéseket szerkeszt és akadt
néhány ázsiai településnév, amiket nem tudott megfejteni. Kérném, ha
valakinek van ötlete, írja meg nekem.

Köszönöm!

Üdv: András

*"Konstancában néhány napig voltunk, azt hiszem, négy napig. Itt a
kikötőben óriási uszályok voltak. Tele voltak hordókkal, amikben bor volt.
Az uszályokat egy kishajó vontatta. Minden uszályra kétszáz embert tettek.
Itt öt ember kapott egy kenyeret, ezt a ruszki kockakenyeret. Ezzel a
hajóval mentünk négy éjjel és három nap, mire Putyinba értünk, egy nagy
kikötővárosba.""Jártam Bakuban is, majd onnan Csirohovádba kerültem. Aztán
onnan Doskiszánba mentünk tovább. Az egy hegyen volt. Ott ilyen különböző
színű kőzet volt, olyan volt, mint az üveg. Gyönyörű volt. Ott találkoztam
már magyarokkal. Három év után, addig egy szót nem hallottam magyarul. Az
utolsó helyem Kirovobad volt."*