[Csaladtortenet 2] családi fotók.... mit tegyek?

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2015. Dec. 17., Cs, 19:05:44 CET

Tisztelt Levelezőtársak!

Előkerültek régi családi fotók, főképpen a gyermekkorunkból.

Dilemmába kerültem.

A probléma a következő.
Sok olyan fotó van, ahol egyértelmű, hogy a fotós célja az volt, hogy a
gyerekeket fényképezze, de előfordul, hogy 1-1 felnőtt is bekerült a képbe,
bár nem felismerhető.
Pl: a felnőtt a gyermeknek egy barkácskészletet mutat meg, vagy nyit ki. A
gyermek rácsodálkozása, öröme látszik a képen, de a felnőttből egy részlet
látszik, pont az arca/feje nem.
Vagy újabb példa: a gyermek áll az előtérben, és a háttérben a felnőttek
beszélgetnek.

Írjam alá, hogy kik a háttérben a felnőttek, még ha nem is feltétlenül
látszik jól az arcuk?

Ha szeretném aláírni, hogy ki is van a képen, akkor a felnőttet pl
ráírjam-e, vagy ne?
Nem látszik a felnőtt, így nem baj, ha nem írom rá. De nem
"tiszteletlenség-e" azzal szemben, aki ilyen módon rajta van a fotón, de
nem felismerhető, csak én tudom, hogy ki ő, vagy az tudhatja, aki a
családot ismeri.

A kérdésem a következő:
Ha nem látszik az arc, vagy csak félig, akkor is ráírjam-e, hogy ki van
félig-meddig a képen, vagy ne?

Tamás