[Csaladtortenet 2] HuMo-gen magyar fordítása

Nagy-Vajda Domokos nagydomi at yahoo.com
2015. Feb. 1., V, 19:41:09 CET

Kedves lista,
    Ezúton is szeretném megköszönni mindenkinek, aki visszajelzett a szóban forgó program magyar fordításának szépítésével kapcsolatban.    Nektek (is) köszönhetően több módosítás, javítás is történt a fordításban:
   - több, mint 15 elírást :) (s még ebből szerintem van, csak a használattal fognak előbújni)

   - a példaneveket, ahol lehetett magyar nevekre cseréltem (pl. John Smith helyett Kovács János)

   - a térképezési funkciónál eddig az angol nyelvű Wikipedia keresett rá a magyar nevű helységekre, kevés sikerrel. Javaslatok nyomán, a következő verziótól mindig az a nemzeti Wikipedia fog a település nevére keresni, amilyen nyelvre van állítva a program, tehát magyar nyelven a "hu.wikipedia.com", így szinte minden esetben megtalálja a keresett települést (ezt persze nem én, hanem a fejlesztők oldották meg).

    A magyar tesztoldal továbbra is elérhető, itt: http://nagy-vajda.eu/teszt/.     Az elszántabbak :) kipróbálhatják a szerkesztői / adminisztrátori felületet is a következő csatlakozási adatokkal:            felhasználó: tesztadmin            jelszó: 123456
    Kiegészítettem egy olyan kezdőoldallal, ahol több részletet is meg lehet tudni a programról, illetve ennek magyar fordításáról.
A hivatalos oldalakon ( http://humogen.com és http://humo-gen.com) a magyar nyelvű felület még mindig nem elérhető, mert még fejlesztői fázisban van, de hamarosan, a következő hivatalos verzióban már benne lesz.
    Senkinek NEM ajánlom, hogy ez a program legyen az elsődleges vagy / és kizárólagos származástani szoftvere amivel dolgozna. Bár az adatbázis könnyen menthető és könnyen visszaállítható, az a puszta tény, hogy webes környezetben fut, sebezhetővé teszi. Ugyanakkor Interneten / hálózati környezetben kissé nehézkes az adatok szerkesztése is. Ezt a programot inkább kutatási eredmények, gedcom adatbázisok internetes publikálására tartom alkalmasnak és azt is csak olyan körülmények között, hogy megfelelő biztonsági mentésekkel gondoskodtunk arról, hogy nem volt hiábavaló többesztendős munkánk.     A legtöbb ismert asztali származástani szoftver (pl. Milennia Legacy Family Tree, Clooz, Ancestry Family Tree Maker, MyHeritage Family Tree Builder,  Ahnenblatt, Genery Agelong Tree, GenoPro, PAF stb.) megfelelően elvégzi az adatfeldolgozás feladatát és képes az eredményt Gedcom szabványba kimenteni. Innen venné át a munkát a HuMo-gen....
Kevés munkát - sok eredményt kívánok mindenkinek::)
Nagy-V. Domi