[Csaladtortenet 2] ikrek ugyanazon névvel

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2015. Feb. 5., Cs, 18:37:17 CET

 Kedves Listatársak,

Érdekes dolgot találtam a minap, bár lehet, hogy csak nekem újdonság.
Egy bakonyi sváb faluban találtam 1910-ben született ikreket, mind a ketten az Ádám nevet kapták.
Két egymás utáni folyószám alatt szerepelnek, először azt hittem tévedésből írták el, de a halotti anyakönyvben is duplán van a két név. 1 órát éltek, bizonyára a bába keresztelte őket. Azt is tudom, hogy legalábbis ezen a vidéken, akiket életképtelennek láttak azokat gyorsan megkeresztelt a bába, és szinte minden 1-2 órát esetleg napot élt csecsemőt Ádám vagy Éva névre kereszteltek.
Így talán nem lehet elírás, hogy két koraszülött (?) életképtelen fiú ikerpárt is Ádám névre kereszteltek?
Üdv, Imi

Citromail.hu levelezőrendszerből küldve

Lépj be vagy regisztrálj