[Csaladtortenet 2] Lehetséges ez ?

Bíró Márta mobima1 at gmail.com
2015. Feb. 8., V, 08:57:12 CET

Kedves kutatótársak

Egy gubanccal találkoztam és nem tudom a megoldást L

Öseim közt van egy 16 gyerekes család  az 1820-as években. A gond, hogy két
Pál is van köztük. Az egyiknek csak a halálesete van bejegyezve, eszerint
1845-ben hunyt el 13 évesen, igy 1832 körül született. De a többi gyerek
úgy született, hogy közéjük nem fér bele 9-10 hónap. ( a születések kb.
másfél évente követték egymást 1843-ig, csupán két esetben lehetne: 1822
vagy 1824-es születés, de ez meg az életkorral nem egyezik. Az anyakönyv
sem tartalmaz ilyen születést. A másik Pál 1829-ben született ikerként. Az
ikertestvér Péter,a születés után meghalt, ilyen születésű Pálnak viszont
1895-ig nem találtam a halálesetét.  Tehát 1829 és 1845 között két Pál
utónevű gyerek élt. Lehetséges ez ?  (Mindkét Pálnak ugyanaz az apja és
anyja. )

Az egyik  Pál házasságot kötött Kormut Máriával 1849-ben.  És hogy még
bonyolultabb legyen, van egy halotti bejegyzés, melyben meghalt Pál, Kormut
Mária házastársa 1861-ben, 41 éves korában. Eszerint ez a Pál 1820 körül
kellett szülessen, de ilyen születés sincs az anyakönyvben. Az
anyakönyveket többször végignéztem.  Másik házaspárt ilyen nevekkel még a
környező falvakban sem találtam, egyébként is mindkét családnév már 100
évvel korábban is szerepelt a kutatott,  500 lakosú faluban.

Minden ötletet szivesen fogadok.

Márta