[Csaladtortenet 2] Indexáló sablonok

Szecsődi Marianna szecsodimarianna at freemail.hu
2015. Feb. 11., Sze, 21:56:46 CET

Kedves Mindenki!November közepén lettem tagja az Egyesületnek, azóta indexálok is. De csak idén csatlakoztam a Családtörténeti levelező listára.20 évvel ezelőtt programozóként végeztem, de szakmámban soha nem dolgoztam. Azt is mondhatom, hogy szinte teljesen el is felejtettem.Az utóbbi időben többször beszélgettünk Bocsor Lacival és Hatvany Csabával az indexelésről, a felhasználói programokról, a jövőben megvalósítandó/megvalósítható lehetőségekről.A véleményeteket szeretnénk kérni a polgári anyakönyvek indexelésével kapcsolatban.A letölthető sablonokban már eleve voltak olyan képletek, amelyek megkönnyítették a munkátokat. (pl. Családnevet beírva a név megjelent az apa és anya családnevénél is.)Később is történtek változtatások, melyeket nem minden felhasználó ismer és alkalmaz. (pl. Halotti anyakönyvek indexelésénél férjezett név automatikusan bekerült a házastárs nevéhez a „-né” levágásával.)Jelenleg olyan sablonon dolgozunk, amelyek még egyszerűbbé tennék a rögzítők munkáját, mindazon hasznos, indexálást megkönnyítő dolgok megtartásával, amit már mások beépítettek, használnak, de egyáltalán nem kerültek be a MACSE oldaláról letölthető sablonokba.Hogy mire is gondoltunk?anyakönyvi kivonatok sorszámának automatizálása (a legelső sorszámot megadva a program a következő sorban eggyel megnöveli a sorszámot. Következő év indulásakor a mezőt csak felül kell írni.az 1 oszlopos dátumot felhasználók esetében, az esemény dátumát elég pontok nélkül írni (19990101), egy kis utómunkával, egy eddig nem használt oszlop segítségének beillesztésével a pontok maguktól bekerülnek a megfelelő helyre.az 3 oszlopos dátumot felhasználók esetében, az esemény éve automatikusan beíródik, csak az esemény hónapját és napját kell beírni a „nulla” elhagyásával (pl. 1999.01.01. dátum esetén csak 2 db 1-est kell írni.) Szintén utómunka szükségeltetik, hogy a MACSE adatbázisa által használt 1999.01.01. dátumformátum is létrejöjjön.vezetéknév oszlopába beírva a „nincs” szót, automatikusan beíródik a keresztnévhez is. Ugyanez igaz a „volt” és az „ismeretlen” szavak esetén is a házastárs utónevénél.halotti anyakönyvek indexálása esetén a férjezett utónévből a program automatikusan generálja a házastárs utónevét a „-né” levágásával.Jó lenne, ha a filmkocka számokat, vagy dupla filmkockákat is lehetne automatizálni. Ha valakinek ezt már sikerült megoldani, várjuk jelentkezését.Mit gondoltok, melyik sablon kerüljön fel a MACSE sablonok közé? Az 1 vagy 3 oszlopos? Mindkettő? Maradjon fent „régi” sablon is a megszokott dátumformátummal, persze az automatikus részek beépítésével?Minden ötletet, tanácsot, tapasztalatot szívesen fogadunk.Hogy ne terheljük Csabát és Lacit, privát levelet nekem írjatok. Összegezve majd továbbítom nekik is.Jó kutakodást!Szecsődi Marianna