[Csaladtortenet 2] kérés szó megfejtéshez 1845-ös adóösszeirás

Hedvig Gaspar gasparhedi at hotmail.com
2015. Feb. 12., Cs, 06:14:14 CET

Kedves Vince!

Szerintem az egyes neveknél az illetőt érintő adótételeket sorolják fel (hogy mi után kell fizetnie), és mellettük az illető tétel mértékét.  A kérdéses szót én rest -nek olvasnám, ami valószinűleg a restitution szó röviditése, és itt az illető személy adóhátrálékát jelezheti az összeggel együtt.  Ez magyarázat arra is, hogy miért nem szerepel minden személy neve mellett, valamint arra is, hogy miért áll az első helyen, ha van ilyen összeg.  Minden adóhivatal kényes szokott lenni az adólemaradásra, és először is azt fizettetik meg, aztán jön az összes többi.  Hát ez az én elméletem!

Üdv:  Hédi