[Csaladtortenet 2] [MACSE: 12335] A melléklet ijesztő, de nem kell megnyitni

lauri at laurinyecz.hu lauri at laurinyecz.hu
2015. Feb. 12., Cs, 16:23:19 CET

Részvétem Laci!

:) Hát igen!
Az is igaz egyébként, hogy aki nem sokat olvasgatja az anyakönyveket, az sokszor csak többszöri próbálkozásra képes elolvasni a néha ákom-bákom betűkkel írt bejegyzéseket! Egy idő után az ember (lánya) megtanulja értelmezni az illető betűit.
Az még hagyján, hogy az XVII. és XVIII. században macskakaparással írtak, de én találkoztam olyannal, a XX. században írttal, hogy nagyon nehéz volt kiolvasni. Ráadásul egy anyakönyvön belül! Valószínűleg a másolatot készítő szabira ment, vagy lebetegedett, s a helyettesítője csúnyán írt. Ezt azért mondom (írom), mert a konkrét esetben csak pár bejegyzés volt más kézírású. S mi van akkor, ha másolatot készítő sem tudta pontosan kiolvasni az eredeti bejegyzést? Ezért segítség az, ha valaki a saját lakóhelyéről, vagy születési, felnevelkedési helyéről készít indexelést. Nekem is "sokszor" segített, hogy tudtam ki az illető, mert ott éltem 33 évet.

Ennyit az indexelő "hibájáról".

Ebből okulva, nem lenne érdemes olyan adatot rögzíteni a "másolható megjegyzések" rovat mellet, hogy milyen nevek lehetnek még elképzelhetőek? Tudom, hogy ez Csabának többletfeladatot jelentene a lekérdező eljárásánál.

Pali.