[Csaladtortenet 2] Obolér Imre

Szecsődi Marianna szecsodimarianna at freemail.hu
2015. Feb. 22., V, 12:32:08 CET

Férjem nagyapjának testvéréről szeretnénk egy kicsit többet megtudni.1918.01.15-én született Vértestolnán Obolir Imreként, édesanyja Szandbauer Anna (a szülésbe belehalt), édesapja Obolir Imre.Amit még tudok:-a II. világháború idején svábként vonult be Tatán vagy Tatabányán- vaskeresztet kapott (hogy miért, mikor, és kitől, nem tudjuk)- 1944. decemberében szabadságon volt itthon (Bicskén), még karácsony előtt visszament csapatához (állítólag) Németországba-1945 tavaszán kapták a szülők az értesítést egyik lányuktól, aki a fronttal ment Németországba, hogy Imre elhunyt.Állítólag felrobbantották a vonatot, amin utazott.Soha másféle értesítést nem kaptak a halálesetről.- Fent említett lánytestvér kártérítési összeget is felvett a vaskereszt után- a szülők élő gyermekei (6) mind Obolér vezetéknévvel haltak meg. Névváltoztatást még nem találtam.- neve (Obolér Imre) megtalálható a bicskei 2. vh.-s emlékművön- 2 bátyja is svábként vonult be, mindketten túlélték a háborút- mindhárom fiútestvér más hadba vonult be- férjem nagyapja árkász volt, a Don-kanyarból 1944 karácsonyára ért haza; ugyan svábként vonult be, de a németek nem engedték fel az autókra, sítalpa segítette a menekülésben, testvéreivel nem találkozott- születési anyakönyvi kivonatán nincs utólagos bejegyzésA Hadtörténeti Levéltár már kértem információt, de a válasz még várat magáraA mellékelt fénykép 1942. februárjában készült Székesfehérváron. Imrét egy kék jel jelzi.Mond-e bárkinek bármit ez a fénykép, vagy a fénykép hátulján látható helyszín és időpont, esetleg a személyek neve? Hol kereshetnék tovább?Előre is köszönök minden választ.Szecsődi Marianna