[Csaladtortenet 2] Segitségkérés

Matuska Judit judit.matuska at chello.hu
2015. Feb. 23., H, 21:07:12 CET

Kedves Listatársak!

Én is beállnék a segítségkérők sorába. Nagyapám testvére 1941.decemberében
halt meg 61 éves korában. Teve utcában megtaláltam a halotti bizonyítványát.
Érdekes módon a halál oka helyett azt írták, hogy serdülőkori  elmezavar.
Hogy mi volt konkrétan a halál oka, nem jelzik. De nem is ez a
segítségkérésem igazi oka.  A parte cédulán lakásként V. Géza utca szerepel,
a halotti bizonyítványon XIV. Abonyi utca 8.  Sajnos a szüleim már nem
élnek, tőlük már nem kérdezhetek. Apám elmeséléséből tudom, hogy valóban ott
lakott a Géza utcában, de valamikor átkerülhetett a XIV. kerületbe.
Valószínűleg 1927 (amikor dédnagymamám meghalt) után valamikor, amikor
nagyapám már nem tudta ellátni.  Személyesen jártam ott és egy több mint 30
éve lakóházként működő házat találtam. Ismét ellátogattam a Teve utcába
népszámolási adatokba néztem bele, de sajnos 1935 és 1941 között nem
találtam semmit. Úgy gondolom, hogy vagy egy orvos vagy valaki más segített.

A kérdésem tehát az lenne: hol/honnan tudhatnám meg hogy kik laktak abban a
házban abban az időben, a háború előtt?

Köszönettel

Matuska Judit