[Csaladtortenet 2] régi fotók digitalizálásáról- véletlenül elcsípett reklám, még hasznos lehet

dr Zana János Janos.Zana at t-online.hu
2015. Feb. 25., Sze, 17:44:06 CET

2015.02.24. 13:02 keltezéssel, Schermann Ákos írta:
> Anélkül, hogy kipróbáltam volna - fotográfus lévén - ne várnék csodákat
> ettől a módszertől (világítás, tükröződés, kézremegés, optika minősége).

Részben igaz, részben nem. Az Apple készülékek képfeldolgozó programja
sok mindenre képes. Leginkább a perspektivikus torzulásokat tudja
javítani. Véleményem szerint egyik készülék sem tudja a nagylátószögű
objektív hibáját korrigálni (középen nagyít, oldalt kicsinyít).

Hiába tudja a csip a 10 megapixelt, ha az optika nem képes rá.

Nekem még sohasem sikerült csillogástól mentes képet csinálnom. Ez
főként üvegezett képeknél kellemetlen és javíthatatlan.
Üdv, János