[Csaladtortenet 2] megválaszolhatatlan kérdés

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2015. Jan. 15., Cs, 15:28:07 CET

A rosszakaraton, szándékos rongáláson kívül szerintem semmi sem lehet indok
arra, hogy egy anyakönyvből lapokat tépjenek ki. Ha valami tévesen lett
bejegyezve, hát áthúzták, a "Megjegyzés" rovatban jelezték a "hibát". A
háborús halottak bejegyzése kapcsán pedig alig lenne ép anyakönyv, ha
mindenütt ezt a gyakorlatot folytatták volna. Kőszeg halotti anyakönyvében
számtalan nem kőszegi illetőségű halott szerepel, akik oda menekültek, aztán
tífuszban, más járványban, vagy végelgyengülésben, vagy a nyilasok és a
szovjet "felszabadítók" jóvoltából ott hunytak el. Mind megvannak... De az
I. Vh-s orosz, szerb, olasz katonák is, amelyiküknél tudták, még a faluja,
városa neve is szerepel. Otthon talán nem is tudnak róluk. de egy ilyen
lapot sem téptek ki. Üdv. Jenő