[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Lajos Kámory kamory.lajos at gmail.com
2015. Jan. 23., P, 15:37:24 CET

Kedves Listatársak!

Szeretnék én is bemutatkozni.

Kámory Lajos vagyok, nyugdíjas vegyészmérnök. Vácon nőttem fel, Budapesten
élek.

Pár éve gyerekeim, azaz feleségem és magam felmenőit kutatom.

Feleségem esetében alföldi családokról van szó, Füzesgyarmatra (Sári, A.
Nagy, Kóti, Gyáni) és Túrkevére (T. Nagy. Koós, Rofi Kis, Bornemisza) és
ezek környékére (pl. Gyoma, Furta, Dévaványa) koncentrálódva.

A magam esetében nagyobb a szóródás. Egyik apai dédapám családja
morvaországi, trebicsi (Kliment) eredetű, másik apai dédapám Csehországban,
Trhovy Stiepanovban (Toula) született. Sok a felvidéki ősöm Pozsony
környékéről, elsősorban Pozsonyszöllősről (Darovecz, Fassunk, Krisztofics,
Janerle, Mucska), továbbá a Privigye, Korpona, Palást vidékről (Reisz,
Thuróczy).

A mai Magyarországon főként Vácon (Streiter, Vojtek, Skvór, Gáspár,
Drobny/Guoth) és (Nagy)maroson (Heinczinger, Sigrist) éltek őseim, de
jelenleg éppen Pest-Belvárost  (Eisele, Farkas) kutatom.

Természetesen még sok helységet és családnevet tudnék felsorolni, de úgy
érzem, már így is túl sokat írtam.

Alkalmanként szeretném segítségeteket kérni, és örülnék, ha én is tudnék
másoknak segíteni.

Üdvözlettel
Lajos