[Csaladtortenet 2] Egy nagyon jó, cikk

"István (Stephan) de Rakovszky" r.istvan.moegling at rakovszky.eu
2015. Jan. 26., H, 12:49:52 CET

http://vs.hu/magazin/osszes/egy-varos-lohuson-elt-0125#!s214
ebből azt is megtudhatjuk, hogy sok ostrom alatt meghalt emberről miért olyan
nehéz adatokat találni a halotti anyakönyvekben. Hisz esetleg sohasem lettek
hivatalosan eltemetve, vagy csak sok év után.
Üdv.
István
Ami a lóhúst illeti a Zugligetben a Manrézába húzták be a kimúlt lovakat és ott
osztottak lóhúst, így igazságosabban jutott mindenkinek aki akart.
Nekünk anyyiban volt szerencsénk, hogy a Budakeszi úton majdnem velünk szemben
volt a Vizművek és onnét hordtunk vedrekben vizet.
Ami a katonák rablásáról olvasható, ez engem is, mint kis 3 és fél éves gyereket
megérintett. 1945 karácsonyára játékpuskát és kardot kértem.
Mikor megkaptam, felvettem és odaáltam a tükör elé és mondtam: most igazi katona
vagyok, mehetek lopni. - legalább is édesanyám így mesélte el évekkel később.
A francia attassé családját mi bújtattuk (sok idegen emberrel együtt - tele volt
a pincénk olyanokkal akiket a lakásban sohasem láttam. Gondolom a kertbe sem
mehettek ki, nehogy meglássa őket valaki. Karácsony után aztán eltüntek.
Gondolom Zsidók voltak.
Az oroszoknak megtetszett a diplomata feleség, aki el is ment velük. Mikor
visszajött, át kellett küldenünk ez egyik szomszédhoz, mert ha nálunk marad,
akkor egy nő sem lett volna biztonságban.
Csak egy pár emlék a cikkben szereplő időkről.