[Csaladtortenet 2] egyszer és mindenkorra

Bocsor László l.bocsor at gmx.de
2015. Jan. 27., K, 20:00:41 CET

27.01.2015 17:29 keltezéssel, Robert Kovacs írta:

> Tisztelt Bocsor ur,
>
> Csaladi ugyben szeretnek utana jarni nagyszuleim elettortenetenek,
> ehhez kellene megtalalnom adatokat. Nem tudom, hogy a MACSE adatbazis
> ehhez hogyan jarulhat hozza,
> megtenne, hogy megprobal a megfelelo helyre iranyitani?
>
> A birtokomban mindossze egy szuletesi anyakonyvi kivonat van a
> nagymamamtol, ezt szeretnem felhasznalni arra, hogy barmifele adatot
> felkutassak nagyszuleimrol/edesapamrol.
>
> tisztelettel,
> Kovacs Robert

Nem szeretném megsérteni Kovács Róbertet, sem a korábban segítségemet
kérőket, de szeretném minden jelentkezővel megértetni, hogy a napi 16
órámból kb. 12 órát a MACSE adatbázisához beküldött indexelt adatok
javításával, ellenőrzésével, az új indexelők tanításával, a munka
szervezésével töltöm el. 3 órát magam részéről való indexeléssel és
elvileg 1 órám marad a saját anyagom indexelésére, ami ugyanolyan
elrendezéssel készül, hogy azonnal be lehet építeni a közös adatbankba.
Van olyan javítandó excel, amivel 40-60 órát kell dolgoznom, mire ki
tudom javítani.

Ezeket azért írom le, hogy a kérők megértsék, nem áll módomban egyes
kérelmek teljesítése, mert akkor a többszáz kutató érdekeivel mennék szembe.

Mindenkinek azt tudom javasolni, hogy csatlakozzanak az indexelők
csapatához (egy nemrégen kezdő indexelő arról számolt be, hogy a
kiválasztott anyakönyv 2. vagy 3. lapján talált rokonokat) mert sokkal
nagyobb esély van arra, hogy indexelés közben találjanak adatokat,
mintha a levéltárakban napokon keresztül lapozgatnák az anyakönyveket.

TEHÁT: Nem tudok segíteni, ezekkel a levelekkel is a nagyon értékes de
mérhetetlenűl kevés időm fogy. Üdv.Laci