[Csaladtortenet 2] kép elemzés segítség

Kurucsai Pál kurucsai at gmail.com
2015. Jan. 31., Szo, 21:55:58 CET

Kedves Elemér!

Ahogy ránéztem a képre, olyan érzésem volt, mintha egy Mikszáth regény
szereplőjét látnám.
A kép talán 1880-1890 között készült. Később már más szabású felső ruházat
volt divatban. PErsze az, hogy nem divatos, eredhet a hölgy korából is. (És
akkor lehet akár 1900-beli is a fotó.) Szerintem az 50-es évei végén jár.
Nekem úgy tűnik, hogy a ruházata egyszínű. Legalábbis a szoknyájára omló
fátyol ezt sugallja. Nem visel ékszert se a kezén, se a nyakán. Nekem az
egyszínű ruházat és az ékszerek hiánya azt sugallja, hogy gyászol. Nem
családi kép. Ha gyászol, akkor valószínűleg a férjét vesztette el.
De ha Debrecen, akkor könnyen lehet református vallású. Nem tudom, egy 50
év körüli református debreceni hölgyet köthettek esetleg öltözködési
szabályok. Biztos van ennek a témának is szakirodalma...

Üdv,
Pali