[Csaladtortenet 2] származási hely?

c.h.baiersdorf c.h.baiersdorf at t-online.de
2015. Júl. 8., Sze, 12:09:40 CEST

Kedves István,

Bélának is teljesen igaza van!

Mégis :-) :

a "svábok" (legnagyobbrészt) német területekről származtak, s a SEILER
név egyértelműen német: már innen is levonható, hogy a Frankföld
változat nagyn valószínü.

Nézd át a netet, főleg a Wikipédiát:

    A Frankonia (vagy Franconia) mindig csak FRANKFÖLD-el, németül
    FRANKEN, kapcsolatosan található.
    Illetve termékekkel, stb., amelyek ugyancsak Frankfölddel
    kapcsolatosak.
    Sehol se találtam Franciaország latin(os) megnevezését Franconia
    formájában.

Lásd pld. ezeket is:

    https://de.wikipedia.org/wiki/Franconia_(Begriffskl%C3%A4rung)
    https://hu.wikipedia.org/wiki//frank%C3%B3nia?search=frank%C3%B3nia&go=Menj
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Berkenye_(telep%C3%BCl%C3%A9s)

S ha a Google fordítóba teszed, a latin Franconia magyar megfelelője is
Frankföld:

    https://translate.google.de/?hl=de#la/hu/Franconia

Üdv.,
Kristóf