[Csaladtortenet 2] Katonaállítási lajstromok

Páli István oregpali at t-online.hu
2015. Júl. 9., Cs, 08:12:22 CEST

Kedves Marika! A témában szereplő anyagok  Az 1800-as évek végéig vannak meg Csanád, Csongrád és Békés megyében. Általában eleinte Megyei, később cc. Járási körzetekbe sorolták a falvakat és ott történt a besorozás. Szerencse kérdése, hogy mennyi anyag maradt fenn. Néhol az igazolások , felmentési kérelmek, azok hátterének igazolása sok iratot produkált. Körzetek: miután az esküvőnél a 68-as gyalogezred leszerelt katonájaként szerepelt több,  szarvasi illetőségű személy, kerestem a besorozási adatokat . Sajnos ezekben az esetekben nem jártam sikerrel, sőt az ezzel foglalkozó kutató mereven elutasított, hogy Szarvas nem tartozott az említett katonai alakulat behívási körzetébe. Konkrétan semmi, de azt jól körül írtam  Üdv.: Pista