[Csaladtortenet 2] katonai rang

Jóna Sándor js at visionlaser.hu
2015. Júl. 10., P, 14:01:08 CEST

Kedves Zsuzsa!

Én ugyan rövid ideig voltam katona, de nem értek a témához.
A kép nem sokat mutat a ruházatból, a felszereléséről meg semmit.
Sőregi Zoltán barátom hadtörténeti kutató. Megkértem, írja le, amit ki tud olvasni a képből:

" Szakaszvezetői rendfokozat, a hajtókaszín alapján inkább azt lehet megmondani, mi nem volt: nem volt tüzér, huszár, csendőr.
Az időpont alapján valószínűleg "zsoldos" vagyis 12 év szolgálatot önként vállalt katona volt, aki 1922 körül került a honvédségbe.
Viszonylag jó előmenetelű katona volt, mert elérte a szakaszvezetői rendfokozatot. Lehet, hogy később még altiszt is lett, de ezt a család jobban tudhatja.
Ha nem lett altiszt, akkor legkésőbb 1936 körül el kellett hagynia a honvédséget. Én ezt tartom valószínű forgatókönyvnek."

Remélem tudtam segíteni ezzel.
Üdv, Sanyi