[Csaladtortenet 2] Pécs

Hirschler András smartlines at smartlines.hu
2015. Júl. 20., H, 10:29:48 CEST

T. Kutatótársak, kedves Susanna!
Miután a magyar halotti anyakönyvekbe zömmel a bírósági végzést követően
kerültek be a holokauszt áldozatai, sajnos - ahogyan Martina tapasztalatai
is igazolják - a hosszadalmas eljárást követően sokszor még 1953-as, 54-es
(sőt még későbbi) anyakönyvekben is találhatók az 1944-45-ös időszakban
elhunytakra vonatkozó bejegyzések. Azt javasolom, hogy először a Yad Vashem
adatbázisában http://db.yadvashem.org/names/search.html?language=en keressen
rá a névre, "hála" a németek precíz nyilvántartásának, itt az lágerek
áldozatainak zöméről találhatók adatok. Azokról persze, akik útközben haltak
meg, főleg szemtanúk vagy a rokonok tanúvallomásai alapján készült
bejegyzés, ezek azonban sokszor pontatlannak bizonyultak.
üdv. Hirschler András