[Csaladtortenet 2] nem családtörténet, csak történelem

S.K. cristinfo at freemail.hu
2015. Jún. 5., P, 01:27:46 CEST

Kedves Tamás,bocsi a dodonai válaszomért. Most tanulom az uj okostelefonomat és nem ellenőriztem mit fogadott el az általam beirtakból.Szóval:Zrinyi Miklós-sógora Frangepán és a hires Nádasdy (felesége Kanizsai Dorottya) nem álltak át Szapolyai oldalára, mert azt tartották, hogy egy magyar úr nem változtatja felkent királyának tett eskűjét, bár több dologban nem értettek egyet Ferdinanddal.Nagyon nem tetszett nekik az sem, hogy Szapolyai János mindenáron király akart lenni (ezért igéretével szemben törbe csalta Dózsa Györgyöt , és ezért maradt távol a Mohácsi csatából is) Célja eléréséhez ezért még a török szultántól is elfogadott segítséget, támogatást. Súlyos adót, aranyakkal fizetetett érte.A javasolt három könyv, mint háttér olvasmány az előző emailemben olvasható. ÜdvS.Krisztina