[Csaladtortenet 2] Egyházi anyakönyvek

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2015. Jún. 14., V, 11:20:16 CEST

Kedves Dora, valoban naivan gondoltad...

Ha 1895 elotti idoszak - orszagos vagy megyei leveltarakban
ingyenesen hozzaferhetok az anyakonyvek, Esztergom mar szamitogepen.
Vagy mikrofilmen a
Mormon egyhaznal, kutatotermeikben
- a film bekerese penzbe kerul.

1895 utani idoszakra egyreszt ott a polgari anyakonyvezes a korlataival
(100/75/30 ev, Budapest 130/84/30),
masreszt az egyhazmegyei vagy erseki leveltarakban - ha az egyhazi
bejegyzesre vagy kivancsi - is altalaban hozza lehet ferni az oaltaluk
szabott korlatozassal (ha jol tudom, 90/60/30 eves szabalyt hasznalnak)
Mas kerdes, hogy pl. az esztergomi erseki vagy primasi leveltarrol epp a
Minap hallottam, hogy kifejezetten nem kutatobarat a hozzaallasuk.

Ha vedett idon belul szeretnel valamit, az nemigen fog menni, maximum a
fizetos, anyakonyvi kivonatos megoldas (es orulj, ha nem kerdezik meg, hogy
hogyan vagy egyenesagi rokona az illetonek).

Sajnos egyre ritkabb, hogy a papok/lelkeszek engedik a betekintest,
kutatast az anyakonyvekbe... Felsobb utasitasra is, tobbek kozott.

Udv
Krisztian