[Csaladtortenet 2] Síremlékek adatainak felhasználása

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2015. Jún. 21., V, 13:02:31 CEST

Kedves Éva!

A sírkőállítási szokások olyanok, amilyenek, mint a divat általában. Bizony
megesik, hogy a temetés nem a halál helyén történt, erre sok példát
találtam a gyászjelentésekben (pl. hamvak hazahozatala).
Ha van remény arra, hogy készült gyászjelentés, akkor ott is érdemes
kutatni, mert általában új adatokat találni (és új hibákat, mert aki
megrendelte, nem tudta pontosan pl. hány éves volt az elhunyt, mi volt a
hivatalos neve, vallása). Jelenhettek meg értesítések a temetésről-halálról
a helyi újságban is.
Én a halál helyét vagy csak ha pontosan tudom, vagy megjegyzéssel (nincs
adat) adnám meg.
A háborúban meghaltak között sokan lehetnek, akik csak később kerültek a
végső sírba. Sőt, akár az is megtörténhetett, hogy csak a nevét tüntették
fel a kövön (pl. ha csak misét mondtak a másutt elesettért, erre is láttam
példát az AK-ben), ezért is fontos a dokumentált adat. Sajnos a sírkő nem
dokumentum.

Üdv. Judit