[Csaladtortenet 2] Kérdés

Nagy-Vajda Domokos nagydomi at yahoo.com
2015. Már. 8., V, 20:49:23 CET

Kedves János,
Ha ez valóban családfa-szofttal volt generálva, akkor én is kíváncsi lennék rá. Egyetlen olyan családfa-szoftvert ismerek, amely képes arra, hogy pl. a 4. generációtól függőlegesen rendezze a leszármazottakat. Arra, hogy szelektíven rendezzen így, ez sem képes...Sajnos nem Windows, hanem Mac alatt fut. A neve Reunion, amúgy ettől a funkciójától eltekintve elég középszerű program, ha MacBook-om lenne sem vesztegetném az időm vele, ...Bővebben itt: http://www.leisterpro.com/doc/version10/features.phpAngol nyelvű videó az említett funkció használatáról itt: https://www.youtube.com/watch?v=gJr2n1PL9WY
Van még két hasznos program, biztosan sokan ismerik, ezek kimondottan családfa-rajzolásra íródtak (nem lehet adatokat szerkeszteni, közvetlenül a GEDCOM szabványú állományokból - vagy más adatbázisból rajzol).Az egyiket úgy hívják, hogy Charting Companion. Ez olyat tud, hogy az ősfákban felsorolja a felmenők testvéreit is (szintén függőleges elrendezésben) és képes balról jobbra haladó leszármazási táblát készíteni (a fentről lefele irányuló helyett - pontosabban mellett) - Ezzel is sok helyet lehet spórolni, bár én személy szerint nem szeretem :) Erről bővebben itt: http://progenygenealogy.com/products/family-tree-charts/better-charts.aspxA másik neve TreeDraw. Ez is képes jobbról balra haladó diagramokra, de emellet számos kitűnő funkciója van. Nem spórol a hellyel, de ezt én megvásároltam, mert gyakorlatilag szinte minden adatot kirajzol a családfára, ha akarom, és szabadon rendezhetem, mozgathatom a szövegdobozokat.... Bővebben itt: http://treedraw.spansoft.org/
Üdvözlettel:
Nagy-Vajda Domi