[Csaladtortenet 2] Kabai Bagonyi

Majorosné Bagonyi Zsuzsa bagonyi at gmail.com
2015. Már. 14., Szo, 00:09:38 CET

Kedves István!

Nagy valószínűsége annak, hogy nincsen.
Az én családom felvidékről, Nyitrából származik.
Az  Bagonyi felmenőimet az anyakönyvekbe Bagonyi vagy Bagony  alakban írták
be.
A Bagonya és a Bagonyai nevekkel találkoztam már.
Érdekes kérdés, hogy honnan eredhetnek ezek a családnevek.
A Bagonya régi magyar férfinév és két  Bagonya nevű falu is van,
a bagonynak valami más jelentése is lehet -  van Bagony hegy, Pécsen
találkoztam Bagony dülővel.
(az irreleváns, hogy a népi beszédben a vagont bagonynak mondták :-)  )

M.B. Zsuzsa