[Csaladtortenet 2] Segítségkérés: Sárospatak

Páli István oregpali at t-online.hu
2015. Már. 14., Szo, 10:07:53 CET

Kedves Magda! Átjött.

1./ A törvény lényegesen megváltoztatta az eddig kialakult gyakorlatot.

2./Megnehezítette- esetenként lehetetlenné tette- az adatokhoz való
hozzájutást.

3./ Nem szolgálja a családfakutatást azokban az esetekben, ahol a családok
helyzetükből adódóan kevés vagy semmi írásbeli adattal rendelkeznek- pedig
történeteik, múltjuk nekik is van . Azáltal, hogy ez megnehezedik, az a
kényszerképzetem alakult ki, hogy a törvényalkotó, vagy annak sugalmazója
ezt így  is  a k a r j a.

3./ Azáltal, hogy a végrehajtáshoz nem rendelt szellemi hátteret
kiszolgáltatottá teszi az adat keresőt és az adattal szolgáltatót is.

4./ A propaganda célok teljesüléséért az egyházhoz irányítják az
adatkeresőket. Ott kereshetsz olyan adatokat, ami az 1890-es évek végén
alapként polgári adatképzésre irányítottak.

5./ Magam is indexelek az FS adatbázisba és a MACSE adatbázisba. Így
tanácsod , ami érthető, csak megerősített abban a hitembe, hogy a
Törvényalkotó túl nyúlt a szükséges adatvédelmen, annak ürügyén lesajnált
bennünket.

Üdvözlettel: Páli István, aki fazon, ahogy az egyik fórumozó, egy
magánlevélben, megtisztelt egy napi segítségnyújtás után