[Csaladtortenet 2] Kezdő lépések

Kovács Attila UPC kovacs.attila167 at upcmail.hu
2015. Már. 20., P, 12:57:50 CET

Új tagként üdvözlöm a levelező lista tagjait!

Kovács Attila vagyok, informatikus, Debrecenben élek.

Pár hete kezdtem el kutatni családom eredetét.

Ezzel kapcsolatban szeretném néhány dologban a segítségeteket kérni.

1./ Elektronikus Levéltár

A kutatásom megkezdésekor először a lehetséges eszközöket és forrásokat
térképeztem fel, így találtam rá a Magyar Nemzeti Levéltár (MNL) és Budapest
Főváros Levéltára (BFL) eLevéltári oldalára.

Ami felkeltette a figyelmemet: "A regisztrált kutató számára a portál az
on-line közzé nem tett elektronikus iratok kutatására és a megrendelt
digitális másolatai átvételére külső és belső tárhelyet biztosít. A külső
tárhelyen csak a publikus, a belső tárhelyen a nem publikus iratok is
tárolhatók."

Ezt én úgy értelmezem, hogy lekérhetek digitalizált anyagokat, amit
otthonról az interneten keresztül is megnézhetek. A lekérendő anyagokat
pedig az AdatbázisOnline
(http://adatbazisokonline.hu/kategoria/genealogia_-csaladtortenet/anyakonyve
k) határolom be.

Regisztráltam és próbáltam is anyagot lekérni, de semmilyen reakciót nem
kaptam.  Sem kijavítást, sem elutasítást.  Sajnos, az oldalon sem email cím,
sem telefonszám sem más elérhetőség nincs, ahol esetleg segítséget
kérhetnék.

2./ Állami anyakönyvek

Eddig Debrecen és Kaba anyakönyveit kutattam és nagyon jól haladtam velük.
Most áttértem Tornyospálca és Ajak falvakra, ott viszont csak 1920-ig
illetve 1909-ig vannak mikrofilmek.  Arra gondolok, hogy ilyen kis
helységekben nem anyakönyveztek, hanem valamelyik környező városban, járás
központban.  Meg lehet azt tudni valahol, hogy egy falu melyik központhoz
tartozott?

3./ Internetes kutatás

Nagyon jó dolognak tartom, nagyon tetszik, hogy a rendezvényekről video
felvétel készül, amit megnézhetünk.  Így a vidéki tagok - mint én - sem
vagyunk kizárva az Egyesület életéből, a szakmai információkból.  Át is
néztem az egészet és sok hasznos információt kaptam belőlük.

A MACSE honlapján láttam, hogy be van tervezve egy előadás "Kutatás az
interneten II." címmel. Ebből gondolom, hogy volt első előadás is, de nem
találtam rá egyikre sem.

A válaszokat előre is köszönve kívánok eredményes kutatást!

Kovács Attila