[Csaladtortenet 2] segítség az induláshoz

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2015. Már. 30., H, 17:13:03 CEST

Kedves Marianna!

A balkányi kutatásod érdekelne.
Milyen családneveid vannak?
Két ágam balkányi, egy pedig a szomszéd falu, szakolyi református.
Zsoldos, Karsai, Petruska, Komlósi, Széplaki, Kökényesdi-Pap, Gorgyán
Szentgyörgyvölgyi, stb.

Balkányról tudnod kell, hogy nagy kiterjedésű vonzáskörzettel
rendelkezik, az 1800-as években a második legsűrűbben lakott település
volt.
Viszont csak református anyaegyháza volt, így a más vallásúak a
külterületi részhez közelebb eső falvak templomaiba mentek
keresztelni, házasodni.
Úgymint Bököny, Érpatak, Biri, Nyírgelse, Nyíradony görög katolikus,
Geszteréd, Nyíradony, Nagykálló római katolikus egyházaiba.

Üdv, Pócsi Zsolt!
Nyíradonyból.