[Csaladtortenet 2] Tudásunk pénzreváltása

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2015. Május. 7., Cs, 08:22:58 CEST

Kedves Csaba, Listatársak! Így akkor ez elvileg rendben is van. A MACSE
eddig és a jövőben feldolgozott adatbázisa 1895-től könnyíti meg a névre
keresést. Mindannyian tudjuk, hogy a "gondjaink" inkább az ez előtti 19.18.
századi időszakkal kezdődnek (egyházi ak.-hez való hozzáférés, kiolvasási
nehézségek stb.). A mormon adatbázishoz bárki hozzáférhet, az szabadon
kutatható, már amit feltettek eddig. Amúgy a MACSE bázishoz is hozzáférhet
az is, aki ezt "üzletként műveli", elég, ha bejelentkezik tagnak és befizeti
a 2500 Ft-ot. És senkire nincs ráírva, hogy amatőr vagy "profi". Félreértés
ne essék, nem vagyok irigy,csak a saját, szűk családra vonatkozó
kutatásaimból tudom, hogy nem könnyű sikert elérni, tehát a profik ajánlata
az 1700-as évekig sem egyszerű, főleg, ha a megrendelő sem tud szinte semmi
fogódzót, pontos dátumokat, neveket megadni... és nem tudom, mi van akkor,
ha megreked a felénél a dolog... pl. úgy, hogy az anyáknál sok esetben csak
a keresztnév szerepel, ezzel annak ott vége is... Nem ismerem a keresleti
piacot, de nem gondolom, hogy tolonganak a megrendelők majd 300 ezer Ft-ért
a mai világban, ráadásul sokakat ez nem is érdekel...
Végül is úgy gondolom, hogy nem  tudunk ellene többet tenni, talán nem is
kell, megférünk a Nap alatt. csupán elvi okokból berzenkedtem, hogy az
önzetlen, önkéntes tagok nagyra becsült munkáját esetleg mások pénzszerzésre
kihasználhatják.
A véleményem leírását nem vitaindítónak szántam, nem is várok rá reagálást.