[Csaladtortenet 2] unokatestvérek

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2015. Május. 9., Szo, 18:14:58 CEST

Kedves Márta!

Én A/3 méretben wodbe szerkesztve gépelem az oldalági rokonságot, a
negyedfokú generációig, azaz a 16 ükszülőből 14-nek a testvéreknek
leszármazottai is megvannak, mivel a nagyszülők unokatestvérei voltak
azok leszármazottai, és egy faluban éltek, élnek sokan mai napig, és
sokszor tudják, hogy rokonság. Volt hogy komának, sógornak szólították
egymást. A fiatalok már nem tudják sajnos.

Amikor 20 évvel ezelőtt kezdtem a kutatást volt olyan falu, ahova
mentem rokonságot keresni, hogy az illető nagyszüleinek a nevét
tudtam. Egy idős néni állt egy kapuban, megkérdezte kit keresek, mire
mondta hogy tőle a harmadik házban laknak a leszármazottak.

De van már ötöd, és hatod fokú ismert rokon is.

Üdv, Zsolt!