[Csaladtortenet 2] zsidó családkutatási források

Dr. Szegõ Ágnes orban_99 at yahoo.com
2015. Május. 15., P, 12:34:03 CEST

Kedves Listatagok!Köszönöm, hogy annyian megtiszteltek a keddi előadásomon való részvétellel. Kérésre közzéteszem a forrásokat, amikről beszéltem, és még + egy-kettőt, amit ott feleslegesnek láttam elmondani, gondolván, hogy úgyis ismerik a jelenlévők.Tehát:1. Ma már nem kell a Lángliliom utcába elfáradni, ha egyházi anyakönyvet szeretne nézegetni valaki, hanem be kell jelentkeznie a Magyar Zsidó Levéltár és Múzeum Wesselényi u. 7. szám, I. emeletén található Családkutató részlegébe:family at milev.hu cimen. A kedves levéltáros hölgyek segitenek megtenni az első lépéseket. Korábban a honlapon fent voltak a levéltár anyakönyvei, most nem találom. Sok megvan eredetiben, a többi mikrofilmen. (A hevesiek például egy remek, harmincas évekbeli mutatókönyvvel).2. Alap a MACSE anyakönyvi adatbázisa, és a Familysearch, ahol a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei anyag indexelt változatában is sok segitség található (ott élt Budapest után a legtöbb zsidó lakos a trianoni Magyarországon)3. Kiváló segitség a Jewishgen oldal, ahol szintén önkéntesek segitenek JewishGen - The Home of Jewish Genealogy

|   |
|   |  |   |   |   |   |   |
| JewishGen - The Home of Jewish GenealogyOur free, easy-to-use genealogy website features thousands of databases, research tools, and other resources to help those with Jewish ancestry ... |
|  |
| View on www.jewishgen.org | Preview by Yahoo |
|  |
|   |

érdemes beregisztrálódni, mert úgy több szempontból kereshetünk, ráadásul keresésünk megmarad, igy még élő rokonokra is lelhetünk (nekem sikerült)4. Szintén önkéntesek készitik a települési emlékoldalakat, ezt és még hármat (Tiszafüred, Gyöngyös és Debrecen) együtt készitettük Marshall Katz-cal.Eger (Erlau), Hungary KehilaLink

|   |
|   |  |   |   |   |   |   |
| Eger (Erlau), Hungary KehilaLinkKehilaLinks site for the former Jewish Shtetl of Eger (Erlau), Hungary |
|  |
| View on kehilalinks.jewishgen.org | Preview by Yahoo |
|  |
|   |

   - Cyndi's List

   - JewishGen Family Finder

   - JewishGen Hungarian Special Interest Group (H-SIG)

   - JewishGen Members Researching Eger

   - JewishGen Online Worldwide Burial Registry

   - Links by Stephen P. Morse

   - Spielberg Film Archive

   - United States Holocaust Memorial Museum

   - Eger Official Web Site

   - Yad Vashem Holocaust Martyrs' and Heroes' Remembrance

   - Yiddish Dictionary Online
Ezt a listát az egri lapról másoltam, benne van a 5 Washingtoni Holocaust emlékmúzeum, és a 6.Yad Vashem Emlékoldal, ahol a neveknél szintén nagyon jó forrásra találhatunk, és szintén élő rokonokra is. 7. Én évek óta használom a Geni oldalt, ami sajnos fizetős, de van egy zsidó projektje, ahol sok emberrel, rokonnal is össze lehet kötődni, és igy nagyban lehet bőviteni a családfánkat - nekem mostanában + 300 fővel bővült igy, a fiamé pedig ezerrel. :)Family Tree - Geni

|   |
|   |  |   |   |   |   |   |
| Family Tree - GeniCreate your family tree and invite relatives to share. Search 140 million profiles and discover new ancestors. Share photos, videos and more at Geni.com. |
|  |
| View on www.geni.com | Preview by Yahoo |
|  |
|   |

8. Ezen az oldalon barátaimmal a háromkötetes Holokauszt Enciklopédiát dolgoztuk fel, településenként:Előzmények
|   |
| Előzményekzsidó, izraelita, zsinagóga, temető, iskola, egylet, holokauszt, gettó, gyűjtő tábor, munkaszolgálat, csendőr, katonaság |
|  |
| View on zsidomult.hu | Preview by Yahoo |
|  |
|   |

Ebből szeretnénk egy digitális könyvtárat/múzeumot kifejleszteni.
9. Itt is érdemes böngészni, ez a Flódni, a Zsidó Levéltár oldala:http://magyarzsido.hu/

10. Végül, de nem utolsósorban, minden kedves zsidó és keresztény barátunkat szeretettel látjuk a Facebook csoportunkban, ahol szintén nagyon sok információ és fantasztikus fotó található.https://www.facebook.com/groups/342757449166582/

(Ha valamit kihagytam, elnézést, lehet bőviteni)Kellemes hétvégét!Szegő Ágneskönyvtáros, történész