[Csaladtortenet 2] Házasságkötés?

Zana János Janos.Zana at t-online.hu
2015. Május. 22., P, 11:32:56 CEST

Furcsa jelenségbe futottam bele.
Édesapám és nagyapám feltételezhetően azonos lakhelyre jelentkeztek be,
és a nevük is azonos: Zana János, Csengőd.
Nincs tudomásom arról, hogy édesapámnak lett volna még egy házassága,
mielőtt édesanyámat megismerte.
Az Arcanum adatbázis talált egy (afféle társasági hírek) bejegyzést,
amely szerint Zana János Csengődön házasságot kötött 1929-ben. Hogy
kivel, az hiányzik. Nagyapám második házasságkötését a Deák téri
evangélikus templom nyilvántartása alapján ismerem: 1931 január.
Az említett hír is valószínűleg őreá vonatkozik. Csak azt tudom
elképzelni, hogy a polgári és az egyházi házasság időpontja különböző
helyen és eltérő időpontban történt. Azonban a Mormonoknál meglévő
adatokat végigböngészve sem Csengődön, sem Kiskőrösön nem találtam
polgári esküvő nyomait. Ha ez egy harmadik hely - hát akkor nem tudok
semmit... A lakhelyre vonatkozóan van egy további - rendkívül gyenge
szálon futó - információm, mégpedig:
Nagybátyám (szintén az Arcanum alapján) hirdetést adott fel ebben az
időszakban, és levelezési címként az apósa címét adta meg. A két tanya
egymástól kb. öt kilométerre van: Csengőd és Ökördi. Házasságkötése
nyilván ugyanott és ugyanakkor történt, de ennek sem jutottam nyomára.

Még az is megfordult a fejemben, hogy három keresztneve volt, mint
édesapámnak; például saccra: Zana Árpád Miklós János. És ez kerülhetett
be az értesítőbe Zana Jánosként. Hihető??  Üdv, János

U.I. nagybátyám születési adatai reménytelenek, mert Krassó-Szörény
megyében született ismeretlen időpontban.