[Csaladtortenet 2] Talált gyermek

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2015. Nov. 8., V, 16:19:26 CET

Kedves Kutatótársak!

Egy érdekes házassági bejegyzéssel találkoztam az általam most feldolgozott
település katolikus anyakönyvében 1838-ban. A menyasszony  vezeték,
keresztneve és kora feltüntetése mellett a következő bejegyzés szerepel: "a
leányt mint kis gyermeket az úton találták,így szülei és születési helye
nincsenek tudva".
A vezetéknév a faluban jól ismert név, a felnevelő szülők neve nincs
feltüntetve. Gondolom a korát a megtalálás időpontjától számították.
Találtam is hasonló nevű gyermeket a kereszteltek között 2 évvel korábban,
ám nem vagyok biztos benne, hogy a talált, vagy a saját gyermeket
keresztelték. Azt hiszem ilyen esetben a leggondosabban feldolgozott
falukönyvben sem bizonyítható a " vérvonal".

Kérdezem találkozott már valaki hasonló esettel, s tudható-e, hogy mi volt
a " hivatalos " eljárás talált gyermek esetén azokban az időkben?

Üdv.
A Éva