[Csaladtortenet 2] üveglemez fénykép

Magyarszéky Gábor magyarszeky at gmail.com
2015. Nov. 21., Szo, 08:40:46 CET

Kedves András!

Én szerencsésebb vagyok, mint Te, mert nekem elég sok üveglemezes
negatívom van, aminek a feldolgozását a következő módon oldottam meg:
Még a filmes-fényképezős korszakomból megmaradt sötétkamra lámpám
(szerintem a Vaterán olcsón kapható), ebből kivettem a vörös üveget és
vágattam az üvegessel egy ugyanakkora opál-üveg lapot. Az égőt
kicseréltem egy energia-takarékosra, mert így nem melegszik annyira, és
az is fontos, hogy egy minél hosszabb égőt vegyél, mert így
egyenletesebb lesz a megvilágítás. Egy rendes fényképezőgéppel -
állványról - lefényképezed, és kész :-) !
Nem mondom, hogy egyszerűbb, de legalábbis sokkal olcsóbb, mint egy
negatív-szkenner!

Amennyiben nem akarsz ennyit vacakolni, akkor én szívesen lefényképezem,
ha elhozod Újpestre.

üdv:
Magyarszéky Gábor