[Csaladtortenet 2] Segítség kellene katonai ügyekben.

Sándor Polereczki polesinya at gmail.com
2015. Nov. 27., P, 02:10:39 CET

Először is, nagyon szépen köszönöm az eddigi segítséget!

Nos. Amit eddig sikerült kiderítenem. Az első képen egy huszár látható és
ami rajta van kitüntetés, az egy emlékkereszt I. Ferenc József 60 éves
uralkodói jubileuma alkalmából, a másik oldalon pedig vállzsinórgomb és
köpenygomb lehet, A második és harmadik képen ugyanaz a személy van és én
egy bocskait látok a fején valószínűleg világoskék szintén huszár
jelzéssel. A két fotó nem ugyanakkor készült, mert míg a lovas képen csak
egy csillag sejlik a galléron, az állóképen már jól látszik a két csillag
és utánanéztem, ha nem tévedek a sapkarózsa alól fordított V alakban kijövő
két ezüstzsinór fonat, törzsőrmester rangjelzést jelent. Ha pedig arany
akkor főhadnagy.
De sajnos ez a kép fekete-fehér. :)

A dédapám, Jeszeni János megsebesült. Ő valószínűleg a félegyházi
zászlóaljban volt.

A magyar királyi budapesti 30. gyalogezred a 79. gylogdandár, a 40
gyaloghadosztályba tartozott. Felállitási éve 1912. Állomáshelye. I-II
zászlóalj: Budapest, III zászlóalj Kiskunfélegyháza. Nemzetiségi
összetétele 90 % ban magyar.

További észrevételeket, tanácsokat is szívesen várom!