[Csaladtortenet 2] Mikrofilmek kutatási lehetősége napjainkban

Babcsányi István babcsanyi.istvan at humanoperator.hu
2015. Okt. 13., K, 17:30:14 CEST

Kedves Éva!

Melyik városi levéltárról van szó?

B.I.

-----Original Message-----
From: Éva Adorján [mailto:adeva40 at gmail.com]
Sent: Monday, October 12, 2015 11:24 AM
To: csaladtortenet; György Ujj
Subject: Re: [Csaladtortenet 2] Mikrofilmek kutatási lehetősége napjainkban

A témában folytatott legutóbbi levelezés óta eltelt 3 hónap. Ma ismét
felhívtam a városi levéltárat. A helyzet és tájékozottság változatlan. A
városi levéltár munkatársa nem tud a digitalizált mikrofilmek helyi kutatási
lehetőségéről  újabb tájékoztatást adni. Marad a mikrofilmek lekérésének
lehetősége 30 napra. / ide ez évben még egyetlen mikrofilmet sem kért le
senki /.
Amit én kutatni szeretnék az 1800-as évek elejének házassági és halotti
adatai. Vajon miért kell ezeket az adatokat ennyire védeni? Hogy lehet így
falukönyvet készíteni?
Én szívesen fizetnék az internetes kutatási lehetőségért az egyházi
levéltárnak is, de erre sincs lehetőségem. Községem a Győri Egyház Megyétől
átkerült a Fejér megyeihez, így két szék közül pad alá estünk, hiába
tartoztunk abban az időben Győrhöz, az anyakönyvek most a senki földjéhez
tartoznak.
Miért van az az érzésem, hogy a levéltárak inkább hatóságként viselkednek,
mint a kutatók segítőjeként?

Elnézést a kissé indulatos soraimért.

Ha másoknak pozitívabbak a tapasztalatai kérem azt is írjátok meg, nem
szeretnék egyoldalúan igazságtalan lenni.

Üdv. A Éva

2015. július 13. 16:25 Éva Adorján írta, <adeva40 at gmail.com>:

> Kedves Kutatótársak!
>
> A fenti témában szeretnék segítséget kérni.
>
> Ma felhívtam a városi levéltárat, hogy hiányzó anyakönyvi adataim
> pótlása érdekében,milyen módon kutathatom az engem érdeklő anyakönyvek
> mikrofilmjeit.
>
> Válasz: ( csak a lényeget írom ), 5 film 4 ezer Ft-ért, 1 hónap
> kutatási lehetőség.
>
>  Miután ezt a módszert nagyon jól ismerem ( 12 éve kutatok ) arra
> lettem volna kíváncsi, hogy a digitalizált mikrofilmek
> kutathatóságának mi az eljárási rendje, ha ezt az itteni városi
levéltárban szeretném megejteni.