[Csaladtortenet 2] Indexelők figyelem!

Panni Holécziné holeczipanni at gmail.com
2015. Okt. 20., K, 15:38:00 CEST

Kedves András!

Az indexelők nem önkényesen, hanem az utólagos bejegyzésnek megfelelően
módosítják az indexet az anyakönyvnek megfelelően. Szerény véleményem
szerint is a megjegyzés verzió lenne jó, de pl. apósomnál is ilyen eset
történt, a halála után derült ki, hogy a szülei nem is voltak
összeházasodva anno, de az anyakönyvi kivonatokat is a módosított adatokkal
adták ki mindig. És csak az anyakönyvezető jegyezte meg csendben, hogy
nahát az eredeti anyakönyvben nem is ez a neve a születéskor, csak az
UB.-ben látja, hogy elismerte a gyermeket övének és később esküdtek. Amúgy
ki sem derült volna...
Szóval szerintem az adatbázisokban így, az anyakönyvi kivonat szerint
keresnek a legtöbben és csak később szembesülnek az anyakönyv eredeti
lapjaival. Így ez igazából nem hiba, hanem csak segítő szándék, hogy névre
keresve megtaláld az illetőt.... Mert ha nekem azt írja az anyakönyvi
kivonatom, hogy Kis Pista, akkor a Gipsz Pistát simán átugrom, mert nincs
tudomásom arról, hogy a dédik esküvő előtt már elhálták a nászéjszakát. :)

Üdv: Holécziné Panni