[Csaladtortenet 2] [MACSE: 13758] WG: MÁV levéltár

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2016. Ápr. 5., K, 20:10:38 CEST

Kedves Ágnes!

Nagyon két malomban őrlünk...

Egyrészt a MÁV Levéltár nem egyházi, másrészt ebből eredően tapasztalataim
szerint az egyes - főleg r. kath. plébánosok - eléggé szabadon értelmezik a
kutathatóságot. Én a "nincs összehasonlítási alapomat) úgy értettem, hogy
nem volt lehetőségem semmilyen (nem egyházi, sem állami) levéltárban
kutatnom. A A MÁV Levéltárral, de akár a Közlekedési Múzeumot is
említhetném, csupán virtuális kapcsolatom volt/van. Ez utóbbi munkatársai is
is rengeteg anyaggal állnak az érdeklődök szolgálatában. Nem vagyok
antiklerikális, de úgy érzékeltem, hogy személyes megkeresés után sem
történt semmi érdemleges visszajelzés, de ezt nem általánosítanám, talán
csak nekem nem volt szerencsém...
Összességében úgy vélem, hogy ez egy olyan "pálya", aminek sokszor neki kell
futni, s akkor sem szabad feladni, ha sokadszorra is kudarcnak éljük meg
próbálkozásainkat...

Sikeres kutatást kívánva, Üdvözlettel: Jenő