[Csaladtortenet 2] Köszönet

Simon Zoltán n.simonzoll at gmail.com
2016. Ápr. 7., Cs, 23:01:48 CEST

Kedves  Listatársak!

Mindenkinek nagyon szépen  köszönöm a szöveg kiolvasásában és annak
fordításában kapott segítséget. A magam részéről ilyen jellegű és tartalmú
bejegyzéssel még nem találkoztam.  A személyi szolga (esetleg szolgai
személyek?) megjegyzést  annyiban tartom érdekesnek, hogy születési
bejegyzéseknél nem tapasztaltam, hogy a férjezett nők esetében azok
jogállását, foglalkozását külön bejegyezték volna( amennyiben a bejegyzés
csak az anyára vonatkozik). A vámoscsaládi római katolikus anyakönyvekben
1827-től jegyzik az apák jogállását (nobilis, ignobilis) későbbiekben a
foglalkozás is bejegyzésre került. Az "idős személyek" kitételt illetően az
adataim szerint a házaspárnak még kettő leánya született 1837-ben és
1838-ban. A 13-14 évvel későbbi szülésekre   tekintettel az "idős személyek"
megjegyzés  érdekes szempont  a pap részéről.

A levél írása során ismételten megnéztem a kérdéses anyakönyv  érintett
oldalát és  találtam egy ugyanilyen bejegyzést és ott egyértelműen olvasható
a Persone Serviles.

Köszönet a segítségért.  SimonZ.