[Csaladtortenet 2] Debrecenben "csapat megf. kórház" mi, volt?

Jakab Sandor jakab.s at t-online.hu
2016. Ápr. 8., P, 07:19:04 CEST

Kedves Levelező Társak!

Passzív olvasó voltam eddig ,de veszem a bátorságot kezdő létemre hogy
Tájékoztassalak
Benneteket a Debreceni csapatmegfigyelői kórházról .Debrecen ezen
városrészén nőttem
fel és láttam és ismertem ezeket az objektumokat.A megfigyelő kórház a
Békéssy Béla u
és a Böszörményi u sarkán álló területen állt 1978-79 körülig. A
köznyelv csak "baraknak"
nevezte,három hosszan elnyúló épületből állt. Egy a Böszörményi úttal
volt párhuzamos
kettő a Békéssy Béla utcával.A lebontásáig laktak benne családok
.Jelenleg az Újkerti
lakótelep házai és egy füves terület villamosvonala van,a közepén egy
óriás tölgyfa állt
  mely elpusztult néhány éve, ez volt a kórház udvarának belső a
középpontjában.
Volt ettől a kórháztól néhány száz méterre egy másik objektum a
Böszörményi út és a
Doberdó utca sarkán egy kaszárnya mely azonos időszakban épülhetett
jellegzetes íves
tetejével.Ebben is családok éltek a lakótelep építéséig/1980 körül/. Még
két megmaradt
blokk átalakítva boltnak fellehető belőle a szélén.
A Pócsi Zsolt által megjelölt épület a Kartács- Dóczy u sarkon a
hatvanas években épült
a Gyógyszertári Központnak melyet jelen pillanatban elbontanak.Valamikor
kölyök
koromban ezen a területe egészen a Mártonfalvi utcáig temető volt.
Elnézést a hosszú leírásért ez kikívánkozott belőlem és megosztom
másokkal is lehet
hogy érdekel benneteket.

Üdv. Jakab Sándor

---