[Csaladtortenet 2] FW: MÁV levéltár

Magdolna Biro biro.m at hotmail.com
2016. Ápr. 8., P, 15:43:54 CEST

Remélem, most jó helyre megy.

From: biro.m at hotmail.com
To: oregpali at t-online.hu
Subject: RE: [Csaladtortenet 2] MÁV levéltár
Date: Thu, 7 Apr 2016 19:48:41 -0400

Kedves  Mávnál tapasztaltak!
Van egy dilemmám, talán segítene tudnom mások tapasztalatait, véleményét.
Az egyik nagypapa mozdonyvezető volt, ezért kérdeztem rá, hogy van-e valami az archívumukban. Megírták, hogy van kb 2 m2-nyi dokumentum, de ahogy rákérdeztem, kiderült, hogy főleg nem családi vonatkozású dolgok, mint besorolások, beosztások, fizetésemelések, büntetések(!), nyugdíjbesorolás, feleségnek özvegyi nyugdíj.Van valami a képzésekről, a gyerekéről is, ami esetleg érdekes lehet. Meg lehet, hogy a büntetések, csak úgy, hogy mi lehetett.
De szerintem, úgy általában, ezek száraz, érdektelen adatok lehetnek, vagy nem? Amikor mások kértek ilyen dokumentumokat, mi volt a tapasztalat, arra lennék kiváncsi.
Mert elég sok pénzbe kerül, nagyon meggondolandó.
És vajon válogathatok-e, hogy melyiket kérem, melyiket nem; hiszen konkrétan nem is tudni, hogy mi lehet benne.
És ha most nem kérem valamelyiket, és esetleg évek múlva meggondolom magam, akkor a "kutatási díjat" újból ki kell fizetnem? Tudja-e valaki, járt-e már valaki hasonló cipőben?
A leglehangolóbb, hogy szinte biztos voltam benne, hogy lesz majd fénykép, mozdonyvezetőkről, vagy egy vonalon dolgozókről, egy mozdony mellett, és fényképet mégsem találtak.
Kösz mindenkinek, ha próbál segíteni. Bíró Magda.